Wycinanie filtrów – usuwanie filtra fap i dpf
Wiele osób kojarzy filtr cząsteczek stałych, w skrócie filtr dpf. Jest on montowany w nowoczesnych dieslach, jednak z drugiej strony ma on bardzo wielu przeciwników, ponieważ jego wymiana wymaga dość znacznych nakładów i z tego powodu wiele osób decyduje się ne jego wycinanie, co niestety nie jest dobrym pomysłem ale o tym napiszę kilka słów jeszcze potem. Usuwanie dpf to powszechna ale zła praktyka. Usuwanie filtra to przede wszystkim szkodzenie środowisku naturalnemu, filtr zatrzymuje cząsteczki a potem je spala.
Tyle w teorii ponieważ filtr fap jak i dpf potrzebuje do pozbycia się cząsteczek odpowiednio długiej i stałej prędkości. Dlatego najlepiej gdy samochód z takim filtrem użytkowany jest w warunkach mieszanych, jeżeli jest używany tylko w mieście na krótkich dystansach to możemy być prawie pewni że będziemy musieli odwiedzić warsztat i dokonać wypalenia filtra w warunkach warsztatowych a być może również dokonać jego wymiany co niestety związane jest z dość sporymi kosztami. Dlatego warto zadbać o wypalanie filtra zgodnie z zaleceniami producenta i wówczas ominie nas wiele wydatków.
Najnowsze komentarze